FORGOT YOUR DETAILS?

Crunch

Crunch antrenmanları karın yağlarınızı değil karın kaslarınızı hedefleyen ve karın kaslarını (ABS) güçlendirmek, onların bir miktar büyümesini sağlamak amacıyla yapılan egzersizler bütünüdür.

KARIN YAĞLARINI YAKMAK

Vücudumuzdaki yağın öncelikle toplandığı bölgeler yaşa, cinsiyete, yapısal özelliklere göre değişiklik gösterir. Bu bölgelerin içinde de gerek estetik olarak gerekse sağlık problemleri açısından en önemlisi karın bölgesinde toplanan yağlardır; yani “göbektir”.

Kadınlarda özellikle doğumdan sonra ve menopoz döneminden sonra karın bölgesinde yağlanma görülürken, erkeklerde ise yaşla beraber metabolizmanın da yavaşlamasıyla fazla yağları özellikle karın bölgesinde depolama eğilimi vardır. Günümüzde ise genç insanların hatta çocukların bile hatırı sayılır bir göbeğe sahip olmasının en büyük nedeni beslenme alışkanlıklarındaki yanlışlıklar ve bu alışkanlıklarımıza bağlı olarak aldığımız kalorileri yakmamıza yardımcı olacak düzenli egzersiz programları uygulanmamasıdır.

Vücudumuzun tüm bölgelerinde biriken yağları yakmanın yolu ile karın yağlarını yakmanın yolu da aynı prensibe dayanır. Düzenli egzersiz ve diyetle ile vücutta bir kalori açığı oluşturarak vücudun bu açığı kapatmak için depolardaki yağlara başvurmasını sağlamak gerekmektedir. Crunch egzersizlerini yaparken vücudunuz enerji kaynaklarından biri olan olan yağ depolarınızı kullanmaya başlayacaktır. Bu egzersizler sonucunda da deponuzda bulunan yağ fazlarından kurtulmaya başlarsınız. Crunch egzersizleri ile birlikte kardiovasküler egzersizler kullanılıldığında yağ yakımı daha da fazla olacaktır.

ANTRENMALAR

Esnek bir antrenman sistemine sahip olan Crunch egzersiz programları hareketlerde yapılan ufak değişiklikler ile hayatında hiç spor yapmamış bir insan tarafından da, ileri düzey bir sporcu tarafından da uygulanabilmektedir.
Antrenmanların zorluk direnci, tekrar sayıları, kullanılan ekipmanlar ve hareketlerin çeşitlenmesi ile sağlanır. Başlangıç seviyesindeki kişiler antrenmanları düşük dirençli, çok yüksek tekrar sayıları olmadan, destek alarak, yatarak veya oturarak yapabilirler.

Crunch antrenmanları, akut hastalık tablosu olanlar, temel hareket kabiliyetini kaybetmiş kişiler (felç, kol ve bacak noksanlığı, akut kırıkları) dışında bir spor programına katılmak isteyen her yaş grubu tarafından uygulanabilmektedir.

Pilates uygulayıcıları eğitimlerinde, güç ve esneklik inşa edebilmek için kendi vücut ağırlıklarını kullanmaktadırlar. Bunu yüksek düzeyde kardiovasküler egzersiz üzerine yoğunlaşmadan gerçekleştirmeyi hedeflerler. Günümüzde Pilates pek çok fizyoterapist tarafından rehabilitasyon sürecinin bir parçası olarak kullanılmaktadır.

TOP